Call of Duty

Call of Duty

Datum vydání: 2003

Vývojář: Infinity Ward

Vydavatel: WW: Activision, NA: Aspyr (Mac)

Platformy: Microsoft Windows, OS X, N-Gage

Call of Duty patří mezi jedny z nejúspěšnějších her své doby, které se svezly nejen na vlně tehdejšího zájmu stříleček z druhé světové, ale i na arkádové hratelnosti plné válečné atmosféry skrze skripty, jež hře zajistily velkou popularitu, živenou dodnes více či méně povedenými pokračováními. A co přesně na vás v prvním díle z roku 2003 čeká? Především hutná akce ve třech kampaních za Američany, Angličany a Rusy. Podíváte se na mnohá bojiště od St. Mere Eglise přes Pegasův most u Caen až do Stalingradu.

Hra je stále veskrze klasickou lineární střílečkou, nicméně díky výše uvedeným důvodům přistupuje k tomuto žánru po svém a hráči jsou proto po celou dobu hraní zaměstnáváni veškerým děním, ať už jde o eliminaci nepřátel či plnění různorodých úkolů, jako najít nějaké dokumenty, zničit určené cíle nebo jen někoho osvobodit. A nebyla by to válka, kdybyste na to byli sami, k těmto účelům jsou ve hře vaši spolubojovníci, přispívající k co největší míře autenticity, a to i za cenu oné arkádovosti. Jelikož jste jimi během misí často doprovázeni, udělují vám pokyny a komunikují s vámi, nebo se snaží být vaší oporou při zneškodňování nepřátelských vojsk.

Licencovaný Quake 3 engine obstarává podporu kvalitní grafické stránky hry poplatné době vzniku, takže se není co divit, že se za to dostalo vývojářům z Infinity Ward uznání i od samotného Johna Carmacka z id Software – tvůrce zmíněného enginu. Pocit „deja vu“ z HUDu a celkové vizuální podoby tohoto počinu, nápadně připomínající starší Medal of Honor: Allied Assault, také přispívá ke většímu a takřka okamžitému sžití s hrou.

Multiplayer spolu s datadiskem Call of Duty: United Offensive též nechybí. Série Call of Duty pokračovala jednak konzolovým spinoffem Finest Hour, ale v roce 2005 i plnohodnotným druhým dílem.